VAN KLANT NAAR CASH

Debiteurenbeheer voor mkb ondernemers

Rust in je hoofd – tevreden klanten – gezonde cashflow

Neem nu contact op

IS DIT JOUW SITUATIE?

Het loopt goed met je bedrijf.  Er is werk genoeg.
Je komt tijd tekort om alle klussen in te plannen en je hebt weer enkele nieuwe medewerkers aangenomen.
Je bent groeiende en dat is ook wat je wilt. Je bent ambitieus en kijkt graag naar de toekomst.

Toch gaat het je niet snel genoeg. Je ziet de potentie van je bedrijf en je wilt sneller vooruit om jouw plannen en verdere groei te realiseren. Hiervoor heb je wel de financiële middelen nodig.

 

EEN PAAR ZAKEN HOUDEN JOUW GROEI TEGEN:

De cashflow van je bedrijf is niet stabiel en kan in jouw ogen veel beter. Er staat veel geld uit bij klanten. Als die sneller betalen, kun jij investeren in de groei van je bedrijf.

Sommige klanten betalen structureel erg laat en het ontbreekt je aan tijd om ze hierop aan te spreken.
Sowieso is er niemand binnen het bedrijf die klanten belt als ze niet betalen. Zo loopt de gemiddelde betaaltermijn op. Het kost veel tijd en energie om je geld binnen te halen.

Er is regelmatig “gedoe” met klanten, zoals discussies over de voorwaarden, de offerte of de factuur. Offertes blijken niet altijd ondertekend te zijn door klanten waardoor je niet sterk staat als er discussie ontstaat.

Ontevreden klanten houden hun betaling achter totdat hun “klacht” is opgelost, maar je komt er niet aan toe om dit snel op te pakken. 

zzp financieel coach ondernemer

Het wordt tijd om hier iets aan te doen.

Maar ja… die tijd heb je niet.

En je hebt geen idee hoe je dit moet aanpakken.

JIJ WILT:

Meer geld op je bankrekening zodat je grip hebt op je omzet en de investeringen kunt doen die jouw bedrijf verder helpen.

Meer tevreden klanten die ook nog eens sneller betalen. 

Meer tijd om te besteden aan het binnenhalen van opdrachten.

Meer rust in je hoofd om ideeën en plannen uit te werken om je bedrijf te laten groeien op de manier zoals jij wilt.

Dit is allemaal mogelijk.

HOE DAN?

Door het debiteurenbeheer en het hele proces VAN KLANT NAAR CASH goed aan te pakken en zo in te richten dat jij je weer kunt richten op waar jij goed in bent.

En dat is wat ik voor jou ga doen.

In dit traject zorg ik ervoor dat alle stappen in het proces geoptimaliseerd worden.
Het is een totaalpakket waarin elke stap VAN KLANT NAAR CASH doorlopen wordt.

Het debiteurenbeheer is het belangrijkste proces hierin, maar het gaat over elke stap vanaf het moment dat de klant binnenkomt totdat het geld op je bankrekening staat.

Dat hangt allemaal samen en elke stap optimaliseren zorgt voor sneller geld op je rekening, meer tevreden klanten en ruimte voor groei. 

financieel overzicht administratie zzp

Advies

Aan de hand van verzamelde informatie en interviews maak ik een procesbeschrijving met daarin aanbevelingen voor optimalisatie.

Dit advies geeft jou overzicht omdat je weet wat de knelpunten zijn in je bedrijf en dat er actie wordt ondernomen om deze op te lossen.

Optimalisatie

Aan de hand van de aanbevelingen uit mijn advies stel ik een Plan van Aanpak op. Ik zorg voor de implementatie zodat jouw processen goed ingericht zijn en weer soepel verlopen.

Uiteraard hou ik je tussentijds op de hoogte van de voortgang.

 

Training

Ik zorg ervoor dat jouw medewerkers die het debiteurenbeheer uitvoeren goed getraind worden.

Dit doe ik o.a. middels een training “on the job” waardoor de medewerker direct in de praktijk kan toepassen zodat het debiteurenbeheer zo optimaal mogelijk uitgevoerd wordt.

Dit is precies wat je nodig hebt voor jouw bedrijf.

Ik vond de begeleiding van Julia helder en  duidelijk.

Het kostte nogal wat tijd om alles op orde te krijgen, maar Julia was heel sterk in het aanbrengen van structuur.

Gerben van Kampen

Directeur, WoonSubliem B.V.

WAT LEVERT HET JE OP?

De cashflow verbetert, waardoor je ruimte hebt om te investeren.

Facturen worden op tijd verstuurd en de drempel voor de klant om te betalen wordt weggenomen.

De gemaakte afspraken met klanten zijn helder en bij iedereen binnen het bedrijf bekend.

Je hebt meer tevreden klanten omdat je onduidelijkheid over jullie werkwijze wegneemt.

Betalingen ontvang je binnen de gestelde termijn en anders worden er duidelijke afspraken gemaakt met de klant.

Klachten worden snel en goed afgehandeld waardoor klanten ambassadeurs worden en je zelfs aanbevelen bij anderen.

“Behaalde omzet is betaalde omzet.”

Hoi, ik ben Julia

Klanten noemen mij betrokken, gemotiveerd en enthousiast. Ook ben ik nuchter, praktisch en gestructureerd.

Ik ben getrouwd met Hugo, we hebben twee zoons en een dochter. We wonen in het buitengebied van Vorden, in de mooie Achterhoek.

Mijn (guilty) pleasures? Koffie, chocola, romantische komedies, muziek uit de jaren ’90 en voetbal.

– bijna 20 jaar ervaring in de zakelijke en financiële dienstverlening.

– jarenlange ervaring als debiteurenbeheerder op een afdeling Creditmanagement.

– sinds 2017 zelfstandig ondernemer en al bij veel mkb-bedrijven “in de keuken” mogen kijken.

Kortom: een betrouwbare “structuuraanbrenger” en “optimalisator” voor jouw bedrijf.

Julia

VEELGESTELDE VRAGEN:

Kost dit traject mij veel tijd? Want die heb ik niet.

Nee, zeker niet! Ik ontzorg je door het hele proces te optimaliseren. Ik betrek je uiteraard bij de plannen en de uitvoering, maar ik zorg voor de implementatie.

Tussentijds hou ik je op de hoogte van de voortgang en aan het eind evalueren we. 

Ga jij onze debiteuren bellen?

Nee. Ik richt het proces optimaal in en ik help de betreffende medewerker om het proces goed uit te voeren. Ik zorg ervoor dat hij/zij weet hoe het werkt en kan evt. een training verzorgen om het niveau van de medewerker te verhogen.

Hierdoor wordt het debiteurenbeheer effectief opgepakt en uitgevoerd en zullen de bedrijfsresultaten verbeteren.

Zit je dan de hele week bij ons op kantoor?

Nee, ik plan afspraken bij jullie op kantoor in als dat nodig is, maar voor de rest werk ik de processen en workflows uit vanuit mijn thuiskantoor. Je hoeft dus geen werkplek voor me in te richten.