Betrouwbaar – persoonlijk – effectief

Met de groei van je bedrijf is ook het aantal facturen gegroeid. Het versturen ervan lukt meestal op tijd, maar het checken of ze op tijd betaald worden is een ander verhaal. Je houdt je liever bezig met andere zaken, dus je bent hier niet echt mee bezig.

Maar op een gegeven moment merk je dat het saldo op je bankrekening niet zo hoog is als het zou moeten zijn. En er ligt wel een stapel nota’s die betaald moeten worden. Als je snel rekent, constateer je dat er niet veel overblijft deze maand.

Dit betekent dat je niet die investering kunt doen die je zo graag wilt doen om verder te kunnen groeien als bedrijf.

Je krijgt er stress van. Wat als dit zo doorgaat? Je moet ook elke maand de salarissen betalen, als dat maar lukt…

Maar klanten bellen om te vragen of ze willen betalen is nou niet persé het leukste klusje dat je kunt bedenken.

Toch pak je zuchtend de telefoon om een klant te bellen. Die klant begint meteen te razen aan de telefoon. Er blijkt hoop onvrede bij deze klant te zitten. Daarom betaalde hij niet. Hij wilde eerst iets opgelost zien, maar wachtte al te lang op jouw reactie.

Ai, als ze allemaal zo reageren….

Je laat het bellen maar gauw weer voor wat het was en gaat iets anders doen.

Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Om dit op te lossen moet je er tijd en energie in steken. Maar waar haal je die tijd en energie vandaan? Je bent al zo druk met andere dingen.

HERKEN JE DIT…?

R

Je hebt geen idee wat er in totaal nog aan facturen (en dus €) openstaat binnen je bedrijf.

R

Factureren kost te veel tijd, gebeurt vaak te laat en er zitten regelmatig foutjes in de facturen.

R

Je hebt een aantal dossiers die je moet oppakken, maar je vindt het lastig om die klanten te benaderen.

R

Structureel herinneren en nabellen van klanten gebeurt eigenlijk niet of nauwelijks. Daar heb je echt geen tijd voor.

R

De cashflow van je bedrijf is niet optimaal. Je zou meer willen investeren om je bedrijf te laten groeien, maar dat lukt niet omdat er nog teveel geld uitstaat bij klanten.

HOE ZOU HET ZIJN ALS:

P

je overzicht hebt in wat er nog openstaat en wat de status hiervan is.

P

het facturatieproces zo ingericht is dat het soepel verloopt waardoor klanten snel (kunnen) betalen. 

P

het aantal openstaande facturen, oftewel het uitstaande saldo, drastisch verlaagd is waardoor je meer ruimte hebt om te investeren.

P

klachten snel opgepakt en opgelost worden.

MAAR HOE DAN?

Je wilt liever geen incassobureau inschakelen. Je bent meer van een persoonlijke benadering.

Ook wil je dat klanten snel makkelijk kunnen betalen en dat de kans op klachten verkleind wordt.

Maar dan is het belangrijk dat het proces van facturatie en debiteurenbeheer goed ingericht is. Dat je goed kunt monitoren en mogelijke klachten in een vroeg stadium kunt tackelen.

Dit alles regel ik voor je.

Ik richt het proces goed in. Ik zorg dat je medewerkers hier zelfstandig mee aan de slag kunnen.

WAT LEVERT HET JE OP:

=

je hebt weer overzicht in wat er openstaat aan facturen en ze worden sneller betaald.

=

je signaleert klachten/ontevredenheid op tijd en kunt hierop sturen.

=

je hebt een betere cashflow waardoor je investeringen kunt (blijven) doen.

=

je bedrijfsrisico is lager doordat het geld op je bankrekening staat en niet nog bij de klant zit.

Over mij als debiteurenbeheerder

In loondienst heb ik jarenlang een flinke portefeuille met debiteuren beheerd bij een grote organisatie.
In die periode heb ik mezelf ontwikkeld als debiteurenbeheerder door diverse opleidingen en trainingen te volgen.

Maar ook als zelfstandige merk ik dat ik dit snel naar me toetrek wanneer ik als freelancer bij een bedrijf aan de slag ga.

Geld binnenhalen met behoud van de klantrelatie. Klachten al in een vroeg stadium signaleren en oplossen.

Betaalafspraken maken zodat klanten hun openstaande factuur in termijnen kunnen betalen. Er alles aan doen om te voorkomen dat er een incassobureau of deurwaarder ingeschakeld moet worden. Er zit altijd uitdaging in en voldoening als het lukt.

Als ik Google op debiteurenbeheer voor het MKB, kom ik alleen maar incassobureaus tegen.

Ik vind dat het anders kan! Persoonlijker. Effectiever.

Meer richten op het voorkomen van late betalingen en/of klachten.

Dat je het als ondernemer zelf goed op de rit hebt en de regie houdt over je facturatie en debiteuren, al dan niet met een klein beetje hulp van mij 😉.

Julia

Julia business organizer

 

JE HOEFT HET NIET ALLEEN TE DOEN

 

WAT KAN IK CONCREET VOOR JE BETEKENEN

Advies en optimalisatie

We gaan in gesprek over hoe jij het proces facturatie en debiteurenbeheer binnen jou bedrijf hebt ingericht. Ik vraag je om vooraf een checklist in te vullen zodat ik genoeg informatie heb.

Je ontvangt van mij een advies met aanbevelingen hoe jij het proces beter kunt inrichten binnen jouw bedrijf.

Ook voer ik een brievencheck uit zodat je de juiste tekst en toon in de betalingsherinnering en aanmaning gebruikt.

Als je mijn aanbevelingen geimplementeerd wilt hebben, dan kan dat uiteraard ook. Hiervoor stel ik een Plan van Aanpak op en aan de hand daarvan ga ik graag voor je aan de slag.

Dit traject is maatwerk waarvoor je een passende offerte ontvangt.

Debiteurenbeheer

Wil je (tijdelijke) ondersteuning bij het debiteurenbeheer? Wil je dat dit effectief, maar bovenal persoonlijk wordt opgepakt met goede resultaten?

Graag help ik je bij het verlagen van het openstaande saldo.
Dat doe ik vanuit mijn eigen kantoor of bij jou op locatie.

Dit kan al vanaf 4 uur per maand. Neem contact met me op voor de mogelijkheden.

Training

Hoe fijn zou het zijn als jouw medewerker(s) zelf een goed en effectief debiteurenbeheer voeren. Ik leer ze hoe ze dat doen. Dat kan middels een training “on the job”.

Dit is maatwerk, waarvoor ik graag een passende offerte maak.

Het was verfrissend om te kijken naar welke dingen je anders kunt doen in je bedrijf. Zodat je effectiever te werk gaat.

Julia biedt in korte tijd veel heldere informatie en praktische toepassingen.

Y.

Behaalde omzet is betaalde omzet.