“Ehmm… zou je vandaag zoveel mogelijk facturen kunnen versturen? Ik moet over een paar dagen de salarissen betalen…”

Dit was letterlijk de vraag die ik ooit van een opdrachtgever kreeg. Ik schrok me rot.

Een mooi bedrijf met personeel. Een product dat erg goed verkocht werd.

Het zag er van de buitenkant prima uit.

De “achterkant” bleek er iets minder bij te liggen…

De facturatie was een rommeltje, er zat geen enkele structuur in. De facturen waren onduidelijk en werden meestal nog per post verstuurd.

Ook zaten er vaak fouten in de facturen waardoor het extra tijd en energie kostte om dit te corrigeren. En het langer duurde voordat het geld binnen kwam.

Als klanten niet betaalden werd er hooguit een herinnering gestuurd. Daarna bleef het liggen.

Klanten die niet betaalden omdat ze een klacht hadden werden niet gehoord. Het werd vaak niet eens opgelost.

Zoveel kansen om de stappen in dit proces te verbeteren!

En laat ik hier nu gespecialiseerd in zijn😊

In mijn traject Van Klant Naar Cash zorg ik ervoor dat er geen geld meer weglekt uit je bedrijf.

Stuur me meteen een bericht als je meer wilt weten.