2 dossiers, op de rand van z’n bureau.

Ze lagen daar al een tijdje. Stiekem al best lang eigenlijk.

Ze lagen daar omdat hij deze klanten moest terugbellen.

Maar dat deed ie niet. Omdat ie bang was voor wat hij zou horen.

Dat ze misschien wel ontevreden waren… Dat ze een klacht hadden over wat hij geleverd had.

Waarschijnlijk wel, want ze betaalden niet.

Maar hij belde niet.

En zo bleven de facturen openstaan.

En werden de klachten niet opgelost.

En bleef de ondernemer steeds maar onrustig in zijn hoofd.

Want die dossiers die bleven daar maar liggen.

Totdat hij er iets mee zou doen.

 

Wat is de moraal van dit verhaal?

Als je niet (goed) communiceert met je klanten, het niet aandurft om aan te horen waar er iets is misgegaan in het proces en als je het niet aanpakt om dit op te lossen, zijn er alleen maar verliezers.

De klant voelt zich niet gehoord, zijn klacht wordt niet opgelost en hij zal jou zeker niet aanbevelen aan anderen.

En jij blijft met dat onrustige gevoel zitten en loopt omzet mis omdat de facturen niet betaald worden.

Lijkt me niet handig.

Herkenbaar? Zoek je een oplossing?

Bel mij  📞 06-30 31 39 46